Gündemden Haberler

Elon Musk’ın satın almasının akabinde reklamverenlerin üçte biri Twitter’ı bıraktı

Twitter‘ın yeni işvereni Elon Musk’ın işleri beklediği üzere gitmedi. Twitter’ın başına geçmesiyle birlikte çok sayıda kişiyi işten çıkarıp idarede kendisini tek yetkili ilan eden, mavi tik uygulamasıyla reaksiyon çeken Musk’a bir darbe de reklamverenlerden geldi.

REKLAMVERENLER TWİTTER’DA PAZARLAMA YAPMAYI DURDURDU

Musk’ın Twitter’ı satın almasıyla birlikte en büyük reklamverenlerin üçte biri sitede pazarlama yapmayı durdurdu. Bu durum, şirketin yeni problemlerle yüzleşebileceği kaygılarını artırdı.

REKLAMVERENLER İÇERİK KONTROLÜNÜN ZAYIFLADIĞINI DÜŞÜNÜYOR

Reklamverenlerin sayısındaki büyük düşüşün sebebi olarak Musk, aktivistlerin şirketlere baskı yaptığını öne sürse de reklamverenler zayıfladığını düşündükleri içerik kontrolüne dikkat çekti. Şirketlerin marka güvenliğinden tasa duyduğu için reklam vermeyi durdurmuş olabileceği belirtildi.

MUSK, REKLAM DEPARTMANINDAN ÇOK SAYIDA KİŞİYİ İŞTEN ÇIKARDI

Musk’ın işten çıkardığı şahısların birçoklarının, hem reklam satmak hem de bu reklamların problemli gönderilerle bir arada görünmemesini sağlamak için çalışması, şirketlerin tezini güçlendirdi. Mars şirketi, The Washington Post’a yaptığı açıklamada, “Markamızı etkileyen kıymetli marka güvenliği ve uygunluk problemlerini öğrenince, Mars eylül sonlarında Twitter’daki reklam faaliyetlerini askıya almaya başladı” dedi.

BÜYÜK ŞİRKETLER BİR BİR TWİTTER’DAN KAÇIYOR

The Washington Post’un tahliline nazaran, Twitter’a reklam vermeyi kesecek öteki büyük şirketler ortasında Kellogg, Verizon ve ilaç şirketi Merck de bulunuyor. Haberde, toplamda sitenin birinci 100 reklam vereninin üçte birinden fazlasının son iki haftadır reklam vermediği belirtildi. Musk’ın şirketi devralmasından bu yana birinci 50’nin de 14’ü reklam vermedi.

GEÇTİĞİMİZ SENE GELİRİN YÜZDE 90’I LİSANSLAMADAN GELMİŞTİ

Elon Musk’ın şirketi devralmasının yanı sıra ABD’deki ekonomik krizin de şirketleri reklam harcamalarını kısmaya itebileceği belirtiliyor. Geçtiğimiz sene gelirinin neredeyse yüzde 90’ını lisanslamadan elde eden Twitter’ın yeni işvereni Musk, bu açığı kapatmak için aboneliklere ve üyeliklere tartı vereceğini söyledi.

Elon Musk’ın satın almasının akabinde reklamverenlerin üçte biri Twitter’ı bıraktı

Mert Ege

Editör, 28 yaşında, Gazetecilik mezunu. Gündemi takip ederek sizlere en güncel ve gerçek haberleri ulaştırmayı hedefler. Objektif ve ilkeli yayın kendisi için en önemli ve hassas konuların başında gelir.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu