Gündemden Haberler

TCDD’nin borcu 7,1 milyar TL’ye ulaştı

TCDD’nin mali tablolarına ilişkin Hazine ve Maliye Bakanlğı verilerine göre Hazine’ye olan borç  7 milyar 167 milyon 61 bin TL’ye ulaştı. Kurumun borcu yıllar içinde katlanarak arttı.

Liyakatsiz görevlendirmeler, kötü yönetim ve ekonomik tablosu ile daha önce de gündeme gelen Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları’nın (TCDD) Hazine borcu, rekor seviyeye ulaştı. Yüksek hızlı tren bilet ücretlerine birbiri ardına zam yapan kurumun 31 Mayıs tarihinde 6 milyar 203 milyon 877 TL olan Hazine borcunda, 30 Haziran itibarıyla yüzde 15 artış kaydedildi.

BirGün’den Mustafa Bildircin’in haberine göre kurumun Hazine borcunda, “6461 Sayılı Türkiye Demiryolu Ulaştırmasının Serbestleşmesi Kanunu” kapsamında bölünmenin gerçekleştiği 2016’ya oranla yaşanan artış ise yüzde 347 oldu.

1 Mayıs 2013 tarihinde çıkarılan, “6461 Sayılı Türkiye Demiryolu Ulaştırmasının Serbestleşmesi Kanunu”nun yasalaşmasından kısa bir süre sonra TCDD ikiye bölündü. Kanun kapsamında 14 Haziran 2016’da TCDD Taşımacılık Anonim Şirketi faaliyete başladı. 

VADESİ GEÇMİŞ 3 MİLYAR TL’LİK BORÇ

Muhalefet, “Özelleştirmenin yolunu açmak için” bölünme kararının alındığını savunurken, TCDD’nin borcu da katlanarak arttı. 2016’da bir milyar 600 milyon 773 bin TL olan TCDD’nin Hazine borcunda 2017-2022 döneminde yaşanan değişim, tabloyu gözler önüne serdi. 

Bu yılın ilk yarısı tamamlandığında ise TCDD’nin borcu, rekor seviyeye ulaştı. Hazine ve Maliye Bakanlığı’nın verilerine göre 30 Haziran itibarıyla kurumun borcu, 7 milyar 167 milyon 61 bin TL olarak kayıtlara geçti. Borcun 3 milyar TL’sinin vadesi geçmiş borçlardan oluştuğu bildirildi. TCDD’nin borcu, ülkede faaliyet gösteren 4 Kamu İktisadi Teşebbüsü’nün (KİT) toplam Hazine borcunun yüzde 86,5’ini oluşturdu. 

Yazıyı Kaynağından Okuyun →

Mert Ege

Editör, 28 yaşında, Gazetecilik mezunu. Gündemi takip ederek sizlere en güncel ve gerçek haberleri ulaştırmayı hedefler. Objektif ve ilkeli yayın kendisi için en önemli ve hassas konuların başında gelir.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu